أسماء الله احفظها |
{وَلِلّهِ الأَسْمَاء الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُواْ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَآئِهِ سَيُجْزَوْنَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ} (180) سورة الأعراف
|
القرآن |
يمكن حفظ القرآن الكريموفق قواعد التلاوة وبكل يسر من خلال الضغط على الرابط التالي:القرآن الكريم
|
المواضيع الأخيرة | » برنامج مادة التربية الإسلامية الثامنة أساسي 2020-09-24, 16:05 من طرف slim kilani » فروض في مادة التربية الإسلامية( التاسعة أساسي)2019-03-29, 22:59 من طرف مهدي » الدار العربية للتنمية الادارية فعاليات الماجستيرات شهر مارس وابريل ومايو2018م والممنوح من جامعة ميزوري – الولايات المتحدة الأمريكية عنوان المؤتمر من الى للتسجيل المؤتمر العربى الخامس تكنولوجيا ادارة البلديات – المدن الذكية – smartcities 8 ابريل 112018-02-18, 09:40 من طرف مروة الدار » تدعوكم الدار العربية للتنمية الإدارية بالتعاون مع مركز التقانة للتدريب والتنمية البشرية – جمهورية السودان للحضور والمشاركة في الملتقى العربي الرابع تخطيط المالية العامة } النظم المستجدة والمعاصرة { مقر الانعقاد: شرم الشيخ – جمهورية مصر العربية 2018-02-14, 10:49 من طرف مروة الدار » المؤتمر العربى الخامس التكنولوجيا إدارة البلديات 2018-01-15, 11:05 من طرف مروة الدار » دعوه للمشاركه في: ماجستير إدارة المستشفيات المهني المصغر (( اسطنبول – القاهرة )) 11 الى 22 فبراير 2018م 2018-01-11, 07:32 من طرف مروة الدار » الدار العربية للتنمية الإدارية بالتعاون مع الإتحاد الدولى لمؤسسات التنمية البشرية وحدة البرامج التدريبية وورش العمل البرنامج التدريبي الموازنة الفعالة والرقابة على التكاليف القاهرة – جمهورية مصر العربية خلال الفترة من 25 فبراير الى 1 مارس 2018 م يهدف 2018-01-02, 13:46 من طرف مروة الدار » الدورة التدريبية إعداد القيادات الإدارية خلال الفترة من 18 الى 27 فبراير 2018م مكان الانعقاد:القاهرة – جمهوريى مصر العربية2017-12-28, 08:20 من طرف مروة الدار » الدورة التدريبية وضع وتنفيذ إستراتيجيات إدارة المواهب إدارة المواهب الإستراتيجية وتعزيز الأداء وتعظيم الإمكانيات ) ) خلال الفترة من 18 الى 22 فبراير 2018م مكان الانعقاد :القاهرة – جمهورية مصر العربية2017-12-27, 13:33 من طرف مروة الدار » المؤتمر العربى السادس (التطوير الاداري في المؤسسات الحكومية ) فرص التحول البناء الاحد الموافق 24 ديسمبر الى الخميس الموافق 28 ديسمبر 2017 م القاهرة – جمهورية مصر العربية2017-11-04, 08:52 من طرف مروة الدار » Arab House for administrative development In cooperation with International union for organizational human development Launches Sixth Arabian conference (governmental organizations administrative development) Effective transformation opportunities Locatio2017-10-29, 11:53 من طرف مروة الدار » الدار العربية للتنمية الإدارية بالتعاون مع الإتحاد الدولى لمؤسسات التنمية البشرية تــعـــقــــــــــــد الــمــؤتــــــمر العـــربى الســادس ( لتطوير الإداري فـي المؤسـسات الحكومية ) فرص التحول للبناء مقر الأنعقاد : القاهرة – جمهورية مصر العربية مدة الانع2017-10-17, 09:11 من طرف مروة الدار » البرنامج التدريبى :التخطيط المالى وإعداد الموازنات التخطيطية ودورها فى الرقابة وتقييم الأداء القاهرة– أسطنبول 2017-10-14, 12:25 من طرف مروة الدار » الدورة التدريبية الأساليب الحديثة فى تكنولوجيا المعلومات ودورها فى دعم المؤسسات مقر الإنعقاد: ماليزيا موعد الإنعقاد: خلال الفترة من 24 الى 28 نوفمبر 2017 م 2017-10-11, 14:15 من طرف مروة الدار » الدورة التدريبية الحكومة الإلكترونية (الأهمية والأهداف – التطبيقات والأداء ) مقر الإنعقاد: ماليزيا موعد الإنعقاد: خلال الفترة من 24 الى 28 نوفمبر 2017 م 2017-10-10, 12:35 من طرف مروة الدار » تطبيقات إدارة الجودة الشاملة وتطوير الأداء باستخدام 6 سيجما القاهرة – اسطنبول خلال الفترة من 3 الى 7 ديسمبر 2017م 2017-10-09, 12:52 من طرف مروة الدار » الدورة التدريبية المهارات الإعلامية لمسئولى العلاقات العامة مقر الإنعقاد: القاهرة – أسطنبول موعد الإنعقاد: خلال الفترة من 3 الى 7 ديسمبر 2017 م2017-10-04, 13:02 من طرف مروة الدار » دبلوم مدير تنفيذي معتمد القاهرة – جمهورية مصر العربية خلال الفترة من 12 الى 16 نوفمبر 2017م 2017-10-04, 13:01 من طرف مروة الدار » الدار العربية للتنمية الإدارية بالتعاون مع الإتحاد الدولى لمؤسسات التنمية البشرية تعقد المؤتمر العربى السادس (التطوير الاداري في المؤسسات الحكومية ) فرص التحول البناء مقر الأنعقاد : القاهرة – جمهورية مصر العربية مدة2017-09-30, 10:57 من طرف مروة الدار » البرنامج الفني الهندسة العكسية وتطبيقاتها الصناعية مكان الإنعقاد : دبى – أسطنبول خلال الفترة من 1الى 10 نوفمبر 2017م 2017-09-28, 13:59 من طرف مروة الدار |
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى | |
|
| The Verb “To Be” | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
محمد عضو متميز
المهنة : تلميذ تاريخ الاشتراك : 13/04/2009 المساهمات : 465
| موضوع: The Verb “To Be” 2009-12-21, 23:41 | |
|
The Verb “To Be”
Long form
I am Tunisian you are Tunisian he is Tunisian she is Tunisian it is Tunisian we are Tunisian they are Tunisian
short form
I m Tunisian you re Tunisian he s Tunisian she s Tunisian It s Tunisian We re Tunisian They re Tunisian
| |
| | | محمد عضو متميز
المهنة : تلميذ تاريخ الاشتراك : 13/04/2009 المساهمات : 465
| موضوع: The Linking and Existential 'To Be' 2009-12-21, 23:47 | |
| The Linking and Existential 'To Be'
The verb “To be” most frequently works in conjunction with another verb: “He is playing the piano,” “She will be arriving this afternoon.” Occasionally, though, the verb will stand by itself, alone, in a sentence. This is especially true i Linking and Existential 'To Be'n simple, brief answers to questions.
“Who's going to the movies with me?” “I am”
“Who's responsible for this mess in the bathroom?” “She is.” In sentences such as these, the subject usually receives the intonation stress and the voice falls off on the verb.
An auxiliary can be combined with the base form of “To be” to provide simple answers to questions that use forms of “to be.”
“Is Heitor in class this morning?” “Well, he might be.”
“Is anyone helping Heitor with his homework?” “I'm not sure. Suzanne could be.” The verb “To be” also acts as a linking verb, joining the sentence subject with a subject complement or adjective complement. A linking verb provides no action to a sentence: the subject complement re-identifies the subject; the adjective complement modifies it. (For further information and additional vocabulary in dealing with linking verbs, visit the hyperlinks in this paragraph.)
Professor Moriber is the Director of Online Learning. Our trip to Yellowstone was fantastic!
| |
| | | محمد عضو متميز
المهنة : تلميذ تاريخ الاشتراك : 13/04/2009 المساهمات : 465
| موضوع: In Passive Constructions 2009-12-21, 23:57 | |
|
In Passive Constructions
A form of the verb “To be” is combined with a past participle to form the passive. Passive verb constructions are useful when the subject of an action is not as important as what the subject did (the action of the sentence) or when the subject is unknown. For instance, the police might report that “The professor was assaulted in the hallways” because they do not know the perpetrator of this heinous crime. In technical writing, where the process is more important than who is doing the activity, we might report that “Three liters of fluid is filtered through porous glass beads.” Regardless of the verb's purpose, only the auxiliary form of “To be” changes; the participle stays the same. The “To be” will change form to indicate whether the subject is singular or plural:
The foundation is supported by enormous floating caissons that keep it from sinking into the swamp. They were constructed by workers half submerged in the murky waters. Notice how the information about who did the action is frequently found in a prepositional phrase beginning with “by.” Passive constructions do not always include this information:
Wooden caissons were used until fiberglass structures were developed in the 1950s. Caissons were also designed to function under water in the construction of bridges. The “To be” will also change to indicate the time of the action and the aspect of the verb (simple, progressive, perfect).
Water is pumped out of the caisson to create an underwater work chamber. (simple present) Some caissons were moved to other construction sites. (simple past) While the water was being pumped out, workers would enter the top of the waterproof chamber. (past progressive) Many other uses of caisson construction have been explored. (present perfect) Caissons had been used by the ancient Romans. (past perfect) Other uses will be found. (future) The “To be” verb can be combined with other modal forms (along with the past participle of the main verb) to convey other kinds of information. See the section on modals for the various kinds of information conveyed by modals (advisability, predictability, guessing, necessity, possibility, etc.).
The wall joints may be weakened if the caissons can't be rebuilt. Perhaps the caissons should be replaced; I think they ought to be. These ancient, sturdy structures might have been rotted by constant exposure to water. Visit our section on the passive for advice on when to use the passive and when to substitute more active verb forms.
When “To be” verbs are combined with modal forms in this manner, the construction is called a phrasal modal. Here are some more examples:
Rosario was able to finish her degree by taking online courses. She wasn't supposed to graduate until next year. She will be allowed to participate in commencement, though. She is about to apply to several graduate programs. She is going to attend the state university next fall. Sometimes it is difficult to say whether a “To be” verb is linking a subject to a participle or if the verb and participle are part of a passive construction. In “Certain behaviors are allowed,” is "are” linking “behaviors” to "allowed" (a participle acting as a predicate adjective) or is “are allowed” a passive verb? In the final analysis, it probably doesn't matter, but the distinction leads to some interesting variations. Consider the difference between
The jurists were welcomed. and The jurists were welcome. In the first sentence, the participle “welcomed” (in this passive construction) emphasizes the action of welcoming: the smiles, the hearty greetings, the slaps on the back. In the second sentence, the predicate adjective “welcome” describes the feeling that the jurists must have had upon being so welcomed.
| |
| | | محمد عضو متميز
المهنة : تلميذ تاريخ الاشتراك : 13/04/2009 المساهمات : 465
| موضوع: Progressive Forms 2009-12-22, 00:07 | |
| Progressive Forms
Progressive forms include a form of “To be” plus a present participle (an -ing ending). Frodesen and Eyring** categorize progressive verbs according to the following functions:
to describe actions already in progress at the moment "in focus" within the sentence, as in “I was doing my homework when my brother broke into my room, crying.” or “I will be graduating from college about the same time that you enter high school.” to describe actions at the moment of focus in contrast to habitual actions, as in “We usually buy the most inexpensive car we can find, but this time we're buying a luxury sedan.” to express repeated actions, as in “My grandfather is forever retelling the same story about his adventures in Rangoon.” to describe temporary situations in contrast to permanent states, as in “Jeffrey goes to the University of Connecticut, but this summer he is taking courses at the community college.” to express uncompleted actions, as in “Harvey and Mark are working on their deck.”
لمزيد التعمق زوروا هذا الموقع
| |
| | | | The Verb “To Be” | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |